پشتیبانی سایت

دارو درمان بیماری تنفسی

رسپیتول – بی

  • رسپیتول- بی در موارد وقوع مشکلات تنفسی ناشی از برونشیت عفونی، آنفلوآنزا، نیوکاسل، کوریزای عفونی و مشاهده عطسه در گله توصیه می‌شود. هم­چنین در مواردی که امکان مصرف دارو نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها مقدور نبوده و یا سایر آنتی‌بیوتیک‌های دیگر مؤثر واقع نشوند. این دارو مانع تجمع شدید موکوس چسبناک و بروز خفگی در طیور می‌شود.

توضیحات:

این دارو دارای خواص موکولیتیک بوده و موجب تخلیه ترشحات مجاری تنفسی، اکسیژن‌رسانی بهتر و باعث کاهش علایم خفگی در گله می‌شود. این دارو در درمان و پیشگیری از عفونت‌های دستگاه تنفس طیور مانند برونشیت عفونی، آنفلوآنزا، نیوکاسل، کوریزای عفونی و… مصرف می‌گردد. اثرات ضد باکتریایی آن بر روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی به اثبات رسیده است.

روش مصرف:

نحوه مصرف این دارو به دو طریقه آشامیدنی و اسپری می‌باشد.

روش آب آشامیدنی: یک شیشه (۲۵۰ میلی‌لیتر) رسپیتول را به ۱۰۰۰ لیتر آب آشامیدنی افزوده، آن را دو بار در روز در اختیار جوجه‌ها قرار دهید (یک‌بار  ۷ صبح و یک‌بار ۵ بعدازظهر).

روش اسپری: ویژگی‌های این دارو موجب شده است که استفاده از روش­های اسپری بویژه اسپری بوسیله دستگاه­های رطوبت‌ساز، مه‌پاش یانازل­های تحت­فشار اثرات درمانی سریعتر و بهتری را به‌وجودآورد.

۱- روش اسپری به وسیله دستگاه دستی یا کوله‌پشتی

تا سن سه هفتگی: ۲۵۰ میلی‌لیتر رسپیتول- بی را در ۱۰ لیتر آب حل نموده و سپس ۲ بار در روز به روی جوجه‌ها اسپری نمایید.

بالاتر از سه هفته: ۵۰۰ میلی‌لیتر رسپیتول- بی را در ۱۰ لیتر آب حل نموده و سپس ۲ بار در روز به روی جوجه‌ها اسپری نمایید. این دوز درمانی را می‌توانید تا زمان حصول نتیجه مطلوب و بهبود علائم تنفسی در گله ادامه دهید.

۲- اسپری با دستگاه رطوبت‌ساز، مه‌پاش یا نازل­های تحت فشار

تا سن سه هفتگی: ۲۵۰ میلی‌لیتر رسپیتول- بی در ۱۰۰ لیتر آب حل کرده وبه ازای هر ۱۰ متر مربع یک لیتر از محلول مورد استفاده قرار گیرد.

بالاتر از سه هفتگی: ۵۰۰ میلی‌لیتر از رسپیتول- بی در ۱۰۰ لیتر آب حل شود و به ازای هر ۱۰ متر مربع سالن یک لیتر از محلول استفاده شود.ح